miercuri, 2 octombrie 2013

Despre Adevarul Absolut si Unitatile de Adevar


 Cu totii am fost invatati inca din copilarie ca trebuie sa spunem si sa cautam Adevarul. Ba chiar am si fost aspru pedepsiti pentru ca... am mintit!

Iti amintesti, nu?

Adevarul...
Dictionarul Explicativ al Limbii Romane ne da urmatoarea definitie:  ADEVẮR, adevăruri, s. n. 1. (În opoziție cu eroare) Concordanță desăvârșită, confirmată de practică, între percepțiile noastre și natura obiectivă a lucrurilor percepute; cunoștință autentică despre realitatea obiectivă, reprezentând a reflectare justă a acesteia. Adevăr obiectiv = conținutul obiectiv al reprezentărilor omului, care corespunde realității, lumii obiective, și este independent de conștiința omului. Adevăr relativ = adevăr obiectiv condiționat istoricește, susceptibil în permenență de transformări și perfecționări. Adevăr absolut = suma adevărurilor relative privite în devenirea lor infinită.

Hm...

Adevar Absolut? Ha ha... Poate doar teoretic. Sa fim seriosi, noi inca nu am ajuns la nivelul de a cunoaste Adevarul Absolut. Deocamdata suntem in ...Practica pe Planeta Pamant si experimentam adevaruri diferite. Si cu totii avem dreptate. Da. Ai citit bine: cu totii avem dreptate!  Cum asa? Pai... fiecare are adevarul sau, in care crede si pentru care s-ar contrazice cu oricine.

Adevarul Absolut este Unul Singur. Interpretarile lui sunt ale fiecaruia... in functie de cum simte, vrea, gandeste si ...poate. Deci, multiple!

Am fost obisnuiti sa vedem viata in Alb si Negru, insa e momentul sa ne amintim ca exista si Nuante. Astfel, intre extremele Adevar si Minciuna exista trepte pe care le urcam sau coboram in functie de stadiul de cunoastere la care ne aflam la un moment dat. Aceste trepte sunt denumite, de obicei, Unitati de Adevar. Ele se modifica in functie de ceea ce experimentam.

Astfel, nimeni nu minte. Nimeni nu greseste. Doar ca fiecare are adevarul sau din acel moment.

Este indicat sa respectam adevarul fiecaruia chiar si atunci cand el contravine adevarului nostru (din acel moment). Altfel apar conflicte (voi scrie in curand un articol pe tema conflictelor) care, daca nu suntem atenti, ne vor secatui de energie. Totusi, gestionate corect, conflictele ne pot ajuta sa constientizam lucruri frumoase si interesante.

Sa luam ca exemplu... un citat foarte cunoscut tuturor.
„Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal Meu decat prin Mine.” (Ioan, 14:6)
Iata un ...adevar. Adevar Absolut. Interpretarile si nivelul de intelegere... apartin fiecaruia.

Unii ar intelege ca doar crestinii pot ajunge la Tatal pentru ca numai ei il recunosc pe Hristos, alte religii neputand ajunge, necunoscandu-l sau nerecunoscandu-l ca Fiu al Domnului. Este adevarul lor. Un adevar care este posibil sa intristeze pe multi. Si... in incercarea ta de a-i scoate din depresie si suparare, degeaba te-ai da peste cap si le-ai explica. Nu vor putea vedea alt adevar decat in momentul in care vor fi pregatiti.

Altii s-ar gandi un pic ce inseamna sa ajungi la Tatal prin Hristos? Si-ar pune intrebari care i-ar stimula sa gaseasca raspunsuri. Practic, ar transmite Universului dorinta lor de a primi aceste raspunsuri. Si... raspunsurile ar veni. Atunci ar fi posibil ca adevarul lor sa fie ca acel „Eu sunt” ne reprezinta pe fiecare dintre noi, ca parti de Hristos, parti de Dumnezeu. Fiecare dintre noi poate spune: „Eu sunt...”. Si gandind la tot ce inseamna Hristos pentru fiecare dintre noi, completarea fireasca a propozitiei „Eu sunt...”  ar fi: „..Armonia”, „...Iubirea”, „...Acceptarea”, „...Iertarea”, „....Compasiunea” etc. atunci reiese ca fiecare dintre noi poate ajunge la Tatal prin acestea toate!

„Eu sunt Armonia.”,
„Eu sunt Iubirea.”,
„Eu sunt Jertfa.”,
„Eu sunt Iertarea.”,
„Eu sunt Compasiunea.”,
„Eu sunt Smerenia.”,
„Eu sunt Acceptarea.”,
„Eu sunt Adevarul.”,
„Eu sunt Tatal!”

Pentru acestia concluzia ar fi ca nu conteaza in ce religie te-ai nascut, important este ce valori infloresc continuu in sufletul tau. Caci doar ele, cu energia si vibratiile pe care le emit, te pot ajuta sa Urci, sa ajungi in Ceruri Superioare, cat mai aproape de ...Sursa. Iata un adevar optimist, aducator de sperante in sufletul celor care il descopera.

Doua unitati de adevar. Diferite.
Acum apare intrebarea: Cine are dreptate? Hm... Toti! Si-am explicat mai sus de ce...

Concluzia mea e una singura (deocamdata): unitatile de adevar ne imping (la momentul potrivit) sa cautam si partile lipsa din Intreg. Cautand nu putem decat sa gasim. Ce gasim? Ce Avem Nevoie! Inca nu se stie exact "CE" pentru ca descoperirile sunt (cum spuneam) ale ...fiecaruia!


Spor la descoperit... si tie, si tie, ...si tie, ...si ...tie.
Si chiar si mie!
Clara

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru ceea ce-mi oferi!