marți, 29 octombrie 2013

Despre durerile oamenilor


Obisnuiesc sa discut cu oamenii despre... lucruri. Si-mi place. Ador modul cum se deschid in fata mea ca si cum as fi cel mai bun prieten al lor, ca si cum ar vorbi ei cu ei fara sa ii auda nimeni.
Discutand cu ei le aflu framantarile si problemele, visele si sperantele, iubirile si dorurile, dorintele si dezamagirile... Ii descopar pe ei Asa Cum Sunt si asa cum poate nu s-au mai aratat in fata nimanui pana acum. Multi dintre ei sufera pentru ca nu au cui sa spuna tot ceea ce simt, tot ce ii doare si tot ce iubesc...

Atata incredere! Atata daruire! Atata sinceritate!
VA MULTUMESC! Multumesc! Multumesc!

Apreciez deschiderea oamenilor si sunt recunoscatoare ca ma aleg sa le fiu confidenta chiar daca nu am raspunsurile la toate intrebarile vietii, chiar daca si eu am momente cand ma simt singura, deznadajduita si pierduta... Pana la urma sunt si eu un om! Si interactionand cu ceilalti ajung sa ma descopar pe mine, pe langa ca ii descopar pe ei. Ma regasesc in povestile multora dintre ei.

Deseori oamenii se arata ingrijorati de cei din jurul lor si imi spun ca ii doare cand ii simt pe altii incarcati..., cand le simt framantarile si nevoile..., durerile si neputintele... Imi spun ca de la o vreme ii doare tot mai mult pentru ca mai toti oamenii sunt asa: tristi, nervosi, neincrezatori, rai, dusmanosi.

Daca te doare ceea ce este in jurul tau este pentru ca inca nu ai inteles si acceptat faptul ca ceilalti au voie sa fie cum vor ei, cum pot si cum trebuie sa fie... si ca nu ii poti ajuta pe toti. Prioritatea ta esti TU!. Suna egoist , dar nu este. Si mie mi-a luat ceva timp sa accept asta... Si am reactionat violent cand mi s-au spus aceste lucruri... Cu timpul, insa mi s-a confirmat ca asa este. Ca sa ii pot ajuta pe altii trebuie sa fiu eu BINE din toate punctele de vedere... pentru ca fiind bine eu pot sa emit tot ceea ce este bun si frumos... Altfel de unde sa scot toate aceste lucruri daca nu le am in mine?

Apoi... daca te doare ceea ce emit altii este posibil sa fie si din cauza faptului ca acele lucuri se mai afla inca in tine, fie ca esti sau nu constient/a de existenta lor... Si aceste lucruri trebuiesc constientizate, acceptate, si... curatate cu puterea gandului tau. Sau cu ajutorul unui terapeut.

Mai este posibil ca aceasta durere sa vina din faptul ca ai campurile deschise si poate ar trebui sa ai un sistem de protectie. Eu nu sunt adepta sistemelor de protectie pentru ca evolutia nu se poate realiza stand inchis/a intr-un glob de sticla precum un/o Print/esa... Evolutia se realizeaza printre oameni, primind lovituri si zambete..., tocindu-ti coatele si genunchii ca sa ajungi acolo unde iti doresti... si unde te poarta sufletul. Folosind sisteme de protectie te indepartezi de ceilalti..., nu ii mai simti..., iar daca nu ii mai simti nu mai poti sa ii intelegi.


Eu, ceea ce iti spun, (orice ti-as spune!) nu trebuie sa iei de bun.
Tu ... verifica!
Vezi cum e. Vezi ce raspunsuri primesti tu!


Suntem Impreuna pe drumul acesta spre... Evolutie.
Clara

2 comentarii:

Iti multumesc pentru ceea ce-mi oferi!